jueves, 9 de enero de 2020

Tradicions nadalenques
El día 24 de decembre estic amb el meu pare i vam sopar a la meva casa,tota la familia estavem allá,vam estar parlant, menjar , jugar...Una de les nostres  tradicions es que quan arriben les 00:00 pica "Pare Noel" a la porta de casa y ens porta molts regals, després ens posem a ballar i a cantar.
El dia 25 de decembre estic amb la meva mare i anem a menjar a casa de la meva avia el meu cosi,germa i jo quan arribem obrim els regals de Pare Noel, després de dinar juguem i ballem.



















El dia 26 que es Sant Esteve torno a estar amb el meu pare sempre anem a casa de un amic seu amenjar canelons.

El 31 de desembre es cap d´any i estic amb la meva mare,anem a sopar casa de la meva avia,a las 23:59 ens menjem las uvas i ens felicitem el nou any amb moltes abrasades i petons i al cap de 5 miuts cantem i ballem, a la 1:00 vaig amb el meu pare a casa de uns amics i sobre las dues surto al carrer amb els meus amics i amigues.





El 5 de gener per la nit arriben els reis!!! Aquest dia sempre es tradicio anar a les 5 de la tarda al parc de la muntanyeta a rebre als reis mags de l´orient i veure l´espectacle que fan, sobre las 6 o aixi          l´espectacles acaba i comença la cavalcada  que va per tots els carres de la nostra ciutat, després de veure la cavalcada,anem a sopar aics i amigues pares i mares.Sobre lesw 22:30 o aixi el meu germá i jo hi posem la llet i galetes als reis i aigua i pastanaga per els camells i ens anem d´hora a dormir,perquè sinó els reis no pasen per casa.



















El dia 6 de gener el meu germá i jo obrim els regals i mejem xurros,després ens dutxem i anem a menjar a casa de la meva avia on també obrim els regal i menjem allá,després de mejar ens menjem el tortell de reis,a qui li toca el rei es posa la corona i aquí li toca el "AVA" paga l´any vinent, sobre les 16:30 el meu pare em ve a recollir i anem a casa aveure si els reis m´han portat alguna cosa i sobre les set o aixi surto al carrer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario